• Tümü
  • Tez Danışmanlık
  • Üyelik

Tez Danışmanlıları


  • : Türkçe kazanımında kullanılan fonolojik süreçlerin incelenmesi ve fonolojik bozukluğu olan çocuklardaki süreçlerle karşılaştırılması (FUNDA ACARLAR)
    Hacettepe Üniversitesi

  • : 2-6 yaşlarındaki kekemelik problemi olan ve olmayan çocukların artikülasyon özelliklerinin karşılaştırılması (F. FİGEN GÜLERYÜZ)
    Hacettepe Üniversitesi

  • : Okuma güçlüğü olan ve olmayan çocukların sözcük okuma becerilerinin karşılaştırılması (BERRİN BAYDIK)
    Ankara Üniversitesi

  • : İşitme engelli çocukların konuşmalarının anlaşılabilirliğini etkileyen faktörler (ZEHRA PINAR ÇELİKER)
    Ankara Üniversitesi

  • : Zihinsel engelli öğrencilerin bazı dil konuşma özelliklerinin konuşmalarının anlaşılabilirliğine etkisinin incelenmesi (RAZİYE ERDEM)
    Ankara Üniversitesi

  • : Bir çağrı merkezinde ses hijyenini sağlamaya yönelik grup terapisi uygulaması (ZEHRA YILMAZ)
    Anadolu Üniversitesi

  • : Aspirasyon riskli olguların yutma bozukluğu tarama kontrol listesi ile değerlendirilmeleri (SONER CERAH)
    Anadolu Üniversitesi

  • : Zihinsel engelli çocukların Türkçe`deki fonemleri edinimlerinin incelenmesi ve normal gelişim gösteren çocuklarla karşılaştırılması (AYFER YILDIRIM ERİŞKİN)
    Ankara Üniversitesi

  • : Wechsler bellek ölçeği –III mantıksal bellek ve işitsel gecikmeli tanıma alt testlerinin Türkçe geçerlik, güvenirlik ön çalışması (YASEMİN ÖZDEMİR)
    Anadolu Üniversitesi

  • : Wechsler bellek ölçeği-III sözel çağrışım çiftleri ve işitsel gecikmeli tanıma alt testlerinin türkçe geçerlik, güvenirlik ön çalışması (EMİNE SELCEN ANT)
    Anadolu Üniversitesi

  • : Türkçe konuşan 3-7,5 yaş aralığındaki kekeme çocukların kullandıkları eylemlerin dilbilimsel özellikleri ile akıcısızlık davranışı arasındaki ilişkinin incelenmesi (DENİZ KAZANOĞLU)
    Anadolu Üniversitesi

  • : Türkçe konuşan 2.5-9 yaş aralığındaki kekeme çocukların kullandıkları isimler, sıfatlar, zarflar, edatlar, bağlaçlar ve zamirlerdeki takılmalarının biçim ve cümledeki konum açısından incelenmesi (MELİKE VATAN)
    Anadolu Üniversitesi

  • : Kekemeliği olan ve olmayan ergenlerin çok boyutlu mükemmeliyetçilik düzeylerinin karşılaştırılması (MEHMET EMRAH CANGİ)
    Anadolu Üniversitesi

  • : Öğretmen ve öğretmen adaylarının seslerinin yaşam kaliteleri üzerindeki etkilerinin kendileri tarafından değerlendirilmelerinin karşılaştırılması (SEDA EYİLİKEDER)
    Anadolu Üniversitesi

  • : Kekeme ve kekeme olmayan çocukların konuşmadaki sıralı motor beceri öğrenme ve otomatikleşme kapasitelerinin karşılaştırılması (ZAHİDE DURMAZ)
    Anadolu Üniversitesi

  • : Otistik bozukluğu olan çocukların OSU düzeyine göre eşleşmiş normal gelişim gösteren çocuklarla sözcük çeşitliliği bakımından karşılaştırılmas (CEYDA ÇELEBİ)
    Anadolu Üniversitesi

  • : Serebral paralizili bireylerin konuşma anlaşılırlığının ortalama sözce uzunluğu, artikülasyon becerileri ve oral motor beceriler ile ilişkisinin iki farklı jüri ile değerlendirilerek araştırılması (ASLI BAL DİZLEK)
    Anadolu Üniversitesi

  • : Down sendromlu ve engelli olmayan çocukların zihin kuramı becerileri ile dil becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (RAZİYE ERDEM)
    Ankara Üniversitesi

  • : Kekeme ve kekeme olmayan yetişkinlerin stroop testi performanslarının karşılaştırılması (AYÇA BİLGE)
    Anadolu Üniversitesi

  • : Normal işiten ve işitme engelli çocukların kavram gelişimlerinin karşılaştırılması (DUYGU BÜYÜKKÖSE)
    Ankara Üniversitesi

  • : Normal gelişim gösteren ve dil bozukluğu olan tek dilli çocuklar ile ikidilli çocukların kavram gelişimlerinin karşılaştırılması (ÖZLEM AĞCA)
    Ankara Üniversitesi

  • : Normal gelişim gösteren ve down sendromlu çocukların dil özelliklerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi (ESMEHAN ÖZER)
    Ankara Üniversitesi

  • : A methodological approach for serious game software development: An application for language disorders (MEHMET ÇAĞATAY)
    Atılım Üniversitesi

  • : Normal gelişim gösteren, down sendromlu ve otizmi olan çocukların temel kavramları ile ortalama sözce uzunlukları arasındaki ilişkinin incelenmesi (AYFER YILDIRIM ERİŞKİN)
    Ankara Üniversitesi

  • : Türkçe konuşan 5-7 ve 8-10 yaş gruplarında kekeme çocukların akıcısızlık sıklığı ve akıcısızlık tipleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (TUBA AYHAN ATLAS)
    Anadolu Üniversitesi

  • : 4-7 yaş arasındaki kekemeliği olan çocukların anlamsız sözcük tekrarı becerilerinin kekemeliği olmayan çocuklarla karşılaştırılması (ELİF HOROZOĞLU)
    Anadolu Üniversitesi

  • : Yönetici işlevlerin, kekemelik terapisi kazancını ve kazancı sürdürmeyi yordamaya etkisinin araştırılması (EVRİM GERÇEK)
    Anadolu Üniversitesi

  • : Türkçe konuşan okul öncesi dönemdeki kekemeliği olan ve olmayan çocukların dil, sesletim, sesbilgisel farkındalık ve yürütücü işlev becerilerinin incelenmesi (SEDA EYİLİKEDER TEKİN)
    Anadolu Üniversitesi

Üyelikler


  • 2008 - : ICPLA- Uluslarası Klinik Fonetik ve Dilbilim Derneği

  • 2007 - : Profesyonel Ses Derneği

  • 2004 - : DKBUD- Dil ve Konuşma Bozuklukları Uzmanları Derneği

  • 2002 - : Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi Derneği

  • 1998 - : IASCL- Uluslararası Çocuk Dili Çalışmaları Derneği

  • 1992 - : ASHA-Amerikan Dil, Konuşma ve Işitme Derneği