Medikal Sektör İçin Antimikrobiyal Kumaş Üretimi Medikal Sektör İçin Antimikrobiyal Kumaş Üretimi Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Piyasadaki gübrelerin kalitesini ve verimini arttırabilen, farklı gübrelere uyarlanabilen Modüler Mineral Katkı Formülasyonu (MMKF)'nun Tasarımı ve Geliştirilmesi Piyasadaki gübrelerin kalitesini ve verimini arttırabilen, farklı gübrelere uyarlanabilen Modüler Mineral Katkı Formülasyonu (MMKF)'nun Tasarımı ve Geliştirilmesi Araştırmacı Özel Kuruluşlar
Mühendis Olmaya Adım Adım İstanbul Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü’ne bağlı Çocuk Evleri Koordinasyon Merkezi –Eyüp Müdürlüğü’nün sorumluluğunda ilkokul 4. sınıf- ortaokul 8. sınıf 70 öğrenci için hafta sonları STEM ( fen, teknoloji, mühendislik, matematik) eğitimi verilmesi amaçlanmıştır. Projede ayrıca, bu çocukların mühendislik mesleğini tanıması, mühendislik mesleğine ilgilerinin artırılması, mühendislik alanlarını etkinliklerle deneyimlemeleri, mühendislik tasarım süreçlerinin öğrenilmesi, problem çözme becerilerinin artırılması ve fen, matematik derslerine olan ilgi ve motivasyonlarının artırılması amaçlanmıştır. Mühendislik eğitimi, öğrenci merkezli araştırma sorgulamaya dayalı mühendislik tasarım süreci basamaklarına odaklı olarak gerçekleşen uygulamalı deneyler, atölye çalışmaları, gezi ve gözlemlerden oluşmaktadır. Etkinlikler, çevre, inşaat, elektrik, tekstil, ziraat, kimya, mimarlık, uzay, biyomedikal, makine ve yazılım mühendisliğidir. Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
Aspir Tohumlarının Bitki Doku Kültürü İçin Sterilizan ve Sterilizasyon Protokolü Geliştirilmesi Aspir Tohumlarının Bitki Doku Kültürü İçin Sterilizan ve Sterilizasyon Protokolü Geliştirilmesi Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Mühendis Olmaya Adım Adım Ailenin sosyo-ekonomik durumu, anne babanın eğitim durumu, okulun bulunduğu çevre, okulun eğitim donanımı, din, etnik kimlik, dil, ailenin sosyo-kültürel düzeyi öğrencilerin gelecekteki kariyerlerini, başarılarını ve yaşam standartlarını belirleyen en önemli etkenlerdir. Bu etkenlerin olumsuz etkisini azaltabilen yegâne unsurlardan biri öğretmenlerdir. Bu projede, İstanbul Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü’ne bağlı Çocuk Evleri Koordinasyon Merkezi –Eyüp Müdürlüğü’nün sorumluluğunda ilkokul 4. sınıf- ortaokul 8. sınıf 70 öğrenci için hafta sonları mühendislik eğitimi verilmesi amaçlanmıştır. Projenin diğer amaçları ise, bu çocukların mühendislik mesleğini tanıması, mühendislik mesleğine ilgilerinin artırılması, mühendislik alanlarını etkinliklerle deneyimlemeleri, mühendislik tasarım süreçlerinin öğrenilmesi, problem çözme becerilerinin artırılması ve fen, matematik derslerine olan ilgi ve motivasyonlarının artırılmasıdır. Mühendislik eğitimi, öğrenci merkezli araştırma sorgulamaya dayalı mühendislik tasarım süreci basamaklarına odaklı olarak gerçekleşecek uygulamalı deneyler, atölye çalışmaları, gezi ve gözlemlerden oluşmaktadır. Etkinlikler, çevre, inşaat, elektrik, tekstil, ziraat, kimya, mimarlık, uzay, biyomedikal ve yazılım mühendisliği boyutuyla sınırlıdır. Proje eğitimleri genel olarak İstanbul Gedik Üniversitesinde gerçekleştirilecek olup, sadece Ziraat mühendisliği etkinliği Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesinde uygulamalı gezi ve gözlemlerle, mimarlık etkinliği ise Trakya Üniversitesi ve Edirne ilinde uygulamalı, gezi ve gözlemlere dayalı olarak gerçekleşecektir. Deneysel çalışma olarak gerçekleşecek proje uygulamalarında çıktıların değerlendirilebilmesi için karma yöntem kullanılacaktır. Mühendislik uygulamalarının öğrencilerde ne düzeyde mühendislik mesleği bilgisini oluşturduğu, meslekleri tanıdıkları, mühendislik tasarım süreçlerini öğrendikleri, mühendislik mesleğine olan tutumlarındaki değişimleri ve problem çözme becerilerindeki gelişimlerinin ne düzeyde gerçekleştirdiği ve sürecin nasıl ilerlediğini belirlemek amacıyla nitel ve nicel ölçeklerin birlikte kullanıldığı iç içe gömülü desen kullanılacaktır. 21. yüzyıl becerileri olarak kabul edilen yenilikçi, yaratıcı, problem çözebilen, eleştirel düşünme ve iletişim becerilerine sahip, bilim ve teknoloji okuryazarı gençler yetiştirmek için tasarlanan, fen, matematik, teknoloji ve mühendislik alanlarının entegrasyonundan oluşan STEM eğitiminin içinde yer alan mühendislik eğitimi ile dezavantajlı olarak görülen bir grup öğrencinin geleceklerine olumlu yönde etki oluşturmak projenin hedeflenen en temel çıktısıdır. Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
Haydi bilimle aydınlanalım - TÜBİTAK 4007 projesi Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
Yer ve Yüzey Dezenfektanı Geliştirilmesi - Üniversite-sanayi işbirliği projesi Hastane kullanımına yönelik yer-yüzey dezenfektanı geliştirilmesi: Üniversite-sanayi işbirliği projesi Yürütücü Özel Kuruluşlar
Mühendis olmaya adım adım - TÜBİTAK 4004 projesi Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
Vitamin takviyeli cilt besleyici krem geliştirilmesi - KOSGEB Ar-Ge İnovasyon projesi Vitamin takviyeli cilt besleyici krem geliştirilmesi Yürütücü Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
MÜHENDİS OLMAYA ADIM ADIM projede İstanbul Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü’ne bağlı Çocuk Evleri Koordinasyon Merkezi –Eyüp Müdürlüğü’nün sorumluluğunda ilkokul 4. sınıf- ortaokul 8. sınıf 70 öğrenci için hafta sonları mühendislik eğitimi verilmesi amaçlanmıştır. Projenin diğer amaçları ise, bu çocukların mühendislik mesleğini tanıması, mühendislik mesleğine ilgilerinin artırılması, mühendislik alanlarını etkinliklerle deneyimlemeleri, mühendislik tasarım süreçlerinin öğrenilmesi, problem çözme becerilerinin artırılması ve fen, matematik derslerine olan ilgi ve motivasyonlarının artırılmasıdır. Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik Fen ve Mühendislik Uygulamaları Eğitimi Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik Fen ve Mühendislik Uygulamaları Eğitimi Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ
Endemik mikroorganizmalarla helal standartlarına uygun ulusal gıda katkı maddesi üretimi ve mikroorganizma bankası oluşturulması - KOSGEB Ar-Ge İnovasyon Projesi Endemik mikroorganizmalarla helal standartlarına uygun ulusal gıda katkı maddesi üretimi ve mikroorganizma bankası oluşturulması Danışman Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
Yığın Biyoliç Teknolojilerinin Organik Atık İşlemesinde Uygulanması - İTÜ Bilimsel Araştırma Projesi (BAP) Madencilikte kullanılan yığın biyoliçi teknolojilerinin organik atıklara uyarlanarak selüloz eldesinin gerçekleştirilmesi Araştırmacı ARAŞTIRMA PROJESİ
Kordon Kanı Mezenkimal Hücrelerinden Doku Mühendisliğinde Kullanılmak Üzere Kemik Doku Farklılaşması Kordon kanı mezenkimal hücreleri farklılaştırarak kemik doku mühendisliğinde kullanımı Araştırmacı Sanayi Bakanlığı (SAN-TEZ) PROJESİ
Bitki Doku Kültürü İle Fide Üretimi İçin İleri Teknolojik Metodların Geliştirilmesi - Kosgeb Ar-Ge Inovasyon Projesi Bitki doku kültürü yöntemi kullanarak fideler kopyalanarak aynı kalite ve yüksek verimde fidelerin üretilmesinin sağlanması Yürütücü ARAŞTIRMA PROJESİ